wtorek, 9 kwietnia 2013

Ciasto na pierogi - najlepsze na świecie :)


Nie myślałam, że to powiem, ale dotychczasowe ciasto maślankowe na pierogi przegrało z przepisem, którym chcę się dzisiaj z Wami podzielić. Szybkie, proste, nie brudzące rąk, wspaniale się rozwałkowujące, nie rozpadające się w trakcie gotowania to niewątpliwe zalety tego ciasta na pierogi. Za przepis dziękuję mojej młodszej siostrze- wreszcie doczekała się ode mnie słów, że jej przepis jest lepszy od mojego :). Dzisiaj zapraszam na pierogi z mięsem, na które miałam już od dawna ochotę. Z podanych proporcji wyszło mi 45 pierogów.

Ciasto na pierogi
0,5 kg mąki tortowej
1 szkl gorącej wody
125g masła
1 jajko
sól
Farsz mięsny
ugotowane mięso z kurczaka i łopatki
cebula
masło
sól i pieprz

Mięso przepuścić przez maszynkę do mielenia mięsa, dodać podsmażoną na maśle cebulkę i doprawić do smaku solą i pieprzem.
Do miski wlać przegotowaną wodę i rozpuścić w niej masło. Dodać połowę mąki i wymieszać, wbić jajko,  dodać resztę mąki i sól. Dokładnie połączyć ze sobą wszystkie składniki drewnianą łyżką, przełożyć na stolnicę i krótko wyrabiać. Podzielić na pół i przykryć ściereczką. Rozwałkować starając się jak najmniej podsypywać mąki, za pomocą szklanki wykrawać kółka. Nałożyć nadzienie i dokładnie zlepić brzegi. Gotować na wolnym ogniu przez 2 minuty po wypłynięciu. Okrasić cebulką zrumienioną na maśle.



26 komentarzy:

  1. Ja zawsze mam problem z ciastem pierogowym. Boje sie, zeby nie wyszlo mi zbyt twarde :) Przy najblizszej okazji wyprobuje Twoj przepis Reniu :)

    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te na pewno nie wyjdą za twarde, proporcje idealne Agnieszko:)

      Usuń
  2. Nooo, jak najlepsze na świecie to może i ja się skuszę, bo do tej pory jakoś mi z pierogami nie po drodze było ;-) A Twoje wyglądają bardzo smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam :-) Po prostu pyszne ! Chyba zacznę częściej je robić (pomimo, że dzieci nie przepadają za pierogami ;-)
      Dziękuję za przepis.

      Usuń
  3. Reniu,
    widok Twoich pierogów tak mnie zachęcił,że jutro zrobię ciasto z Twojego przepisu.
    Pyszności serwujesz!

    OdpowiedzUsuń
  4. woow jakie cudne zdjęcia aż zachciało mi się pierogów

    OdpowiedzUsuń
  5. twoje pierogi z mięsem przebiły moje, przynajmniej wizualnie. O cieście z masłem słyszałam już niejedno dobre słowo, czas wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj nie wierzę, że przebiły Twoje Marzyniu:) ale ciasto warto wypróbować:) buziaki

      Usuń
  6. Ciekawa jestem tego ciasta. Do tej pory wykorzystywałam ciasto z Artkulinaria, ale ten przepis też chętnie wypróbuję, bo wygląda obiecująco.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają przepysznie :))) w wolnej chwili spróbuję zrobić.
    Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga www.seelka.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za zaproszenie, wybieram się właśnie:) pozdrawiam

      Usuń
  8. Smacznie te Twoje pierogi wygladaja:) I fajnego masz bloga:) Dodaje do ulubionych:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. zrobiłam i rewelacja.wreszcie pierogi będą na moim stole nie tylko gościnnie.często korzystam z Twoich przepisów-są niezawodne.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję to najmilszy komentarz jaki mogłam dostać :) pozdrawiam

      Usuń
  10. Nie mam dużego kulinarnego doświadczenia, ale jak zobaczyłam zdjęcia Pani pierożków - jutro z samego rana biorę się do roboty ! To będą moje pierwsze pierogi, dam Wam znać czy mi wyszły ! :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam kciuki-jestem przekonana, że się wszystko uda i pierogi już nie będą dla Ciebie straszne:) pozdrawiam

      Usuń
  11. Twoj przepis (a wlasciwie Twojej siostry ;)) dostalam od znajomej, bo zakochalam sie w pierogach jej i jej mamy. Po prostu przepadlam! Potem zrobilam sama - znowu idealne! Wlasnie robie znowu, dzieki :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto jest fantastyczne :) robiłam pierogi z jagodami, moja siostra również i potwierdzamy że lepszego jeszcze nie jadłyśmy! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szukałam dobrego przepisu na ciasto do pierogów. Od jutra na urlop na działkę. Bardzo lubię tam gotować i właśnie zrobię te pierogi. Wyglądają na pyszne! Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Iwona że masz możliwość gotowania na działce. Zazdroszczę. No i miło mi że ugotujesz te pierogi. Są pyszne :-) pozdrawiam

      Usuń
    2. Super Iwona że masz możliwość gotowania na działce. Zazdroszczę. No i miło mi że ugotujesz te pierogi. Są pyszne :-) pozdrawiam

      Usuń
    3. Super Iwona że masz możliwość gotowania na działce. Zazdroszczę. No i miło mi że ugotujesz te pierogi. Są pyszne :-) pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)