piątek, 1 sierpnia 2014

Ogórki z papryką


No tak, sezon ogórkowy z pełni, przerabiam je na kilka sposobów, ale żadnego nowego wpisu z nimi nie poczyniłam. W tym roku mam dwie propozycje - dzisiaj pierwsza z nich, a mianowicie ogórki z papryką. Pyszne, chrupiące - na zimę idealne.

Ogórki z papryką
4 kg małych ogórków
0,5 kg cebuli
0,5 kg papryki
1 nieduży seler

Solanka
9 szkl wody
1 szkl soli grubej niejodowanej

Zalewa
3 szkl wody
3 szkl octu
1 łyżeczka curry
1 łyżeczka ziela angielskiego
1 łyżeczka gorczycy
5,5 szkl cukru

Rozpuścić sól w wodzie i zalać solanką umyte ogórki na 3 godziny. Następnie po upływie wymaganego czasu odcedzić solankę a ogórki poukładać ciasno w słoikach. 
Wszystkie składniki zalewy zagotować, dodać pokrojoną paprykę i cebulę oraz starkowany seler. Pogotować przez 3-4 minuty i gorącą zalewą zalać ogórki. Pasteryzować 5 minut. 

2 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam ogórków z selerem, to byłby dla mnie nowy smak. ja tylko robię małosolne, bo mam w rodzinie kilku mistrzów kiszenia na zimę i potem się okazuje, że nie jesteśmy w stanie tego przejeść (nawet taki kwasożerca jak ja w końcu dostaje ochwatu :-D)
    CaUski! - Marzynia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)