niedziela, 28 marca 2010

Włoska zupa z ciecierzycy


Zaprezentowana zupa jest bardzo aromatyczna, zdecydowanie wyczuwa się w niej smak czosnku, pomidorów oraz ziół - jest poprostu włoska w smaku. Przepis zaczerpnęłam z tej  strony.  Nieco ją zmodyfikowałam-podałam ją w formie zupy nie kremu oraz zrobiłam ją na bazie wywaru z żeberek z racji tego, iż jesteśmy rodziną zdecydowanie mięsożerną :).

Zupa z ciecierzycy
1,5 l wywaru ( u mnie z żeberek )
słoiczek ciecierzycy ( odcedzony ) jeżeli samodzielnie gotujecie ciecierzycę należy namoczyć ją na 12 h przed gotowaniem, następnie odcedzić, zalać świeżą wodą i gotować do miękkości
1 puszka pomidorów w sosie pomidorowym
2 ząbki czosnku ( przeciśnięty przez praskę )
gałązka świeżego rozmarynu
2 listki bazylii
1 pęczek natki pietruszki
oliwa, sól, pieprz
makaron
Podsmażamy czosnek na oliwie, dodajemy pomidory z sosem, rozmaryn i bazylię. Po 15 min przelewamy całość do gotującego się wywaru, dodajemy cieciorkę oraz natkę pietruszki. Gotujemy około 5 min, doprawiamy według własnego uznania i podajemy koniecznie z makaronem - u mnie papardelle. Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. O Jezusie Nazarejski, to ja tu kichę we flaku zapodaję, a ty, Piegusku, takie ekologiczne zupki z ciecierzycom???
    Ale jest Ci wybaczone, w tym Wielkim Tygodniu, boś sie nie zaparł polskiego jedzenia.
    Co ino mię nurtuje, skond Ty wisz, że ja tak daleko od Ciebie!?

    OdpowiedzUsuń
  2. w ferworze swiątecznych porządków musiałam coś na szybcika zrobić :)a polskiego jedzenia za żadne skarby się nie wyprę o nie :)
    gdzieś mi się obiło o oczy żeś Ty mamarzyniu z Podlasia toż to kawałek od Warmii ( no chyba że się mylę z gegry miałam zaledwie czwórkę )

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem jeszcze z dalsza, Pieguseńku, bo aż z Pogórza. Warszawiaki mówią, że u nas już Bieszczady...

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo no to baaaardzo daleko:) jak będę wybierać się w wakacje w okolice bieszczad to dam znać może kawke wypijemy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna ta zupka :))

    Spokojnych i pelnych ciepla swiat Ci zycze Piegusku :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)