poniedziałek, 2 stycznia 2012

Sałatka ziemniaczana z salami


Pyszna, lekka sałatka idealna na poświąteczne przejedzenie, które jeszcze mi nie przeszło. Przepraszam za zdjęcia, ale spieszyłam się i zabrakło czasu na upiększanie. Mam nadzieję, że się nimi nie zrazicie i spróbujecie ją przygotować. Ja wiem, że nie raz zagości u mnie na stole. Mam nawet pomysł na lekką modyfikację, ale o tym innym razem:). Najsmaczniejsza po schłodzeniu w lodówce. Smacznego.

Sałatka ziemniaczana z salami
10 małych ziemniaków
10 dag grubszych plastrów salami (najlepiej rogal)
4-5 jajek
2 małe czerwone cebule
pęczek rzodkiewek
0,5 pęczka szczypiorku
2 łyżeczki musztardy ziarnistej (najlepiej francuskiej)
2 ząbki czosnku
2 łyżki majonezu
1 łyżka kwaśnej śmietany
sól, pieprz, koperek

Ziemniaki wyszorować i ugotować w mundurkach. Jeszcze ciepłe obrać z łupinek.Ostudzone pokroić w grubsze plasterki. Cebulę i rzodkiewki pokroić w plasterki, salami w cienkie paski. Ugotować jajka na twardo i po ostudzeniu pokroić na cząstki. Wszystkie przygotowane składniki wymieszać delikatnie z ziemniakami, posolić i popieprzyć do smaku. 
Musztardę wymieszać z majonezem i śmietaną. Przyprawić solą, pieprzem oraz czosnkiem przeciśniętym przez praskę i posiekanym koperkiem. 
Gotowym sosem polać sałatkę, delikatnie wymieszać i posypać drobno pokrojonym szczypiorkiem.


15 komentarzy:

  1. ale kolorowa :) musi być pyszna

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatek nigdy dość. :)
    Bardzo apetyczna sałatka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem, jestem :))) Swietna salatka Reniu. Ja po swiatecznym obzarstwie rzucilam sie na makarony czyli to co lubie najbardziej :)

    Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku kochana :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo optymistyczna i świetnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie dzisiaj rozmawiałam z M o sałatce ziemniaczanej...a tu proszę przepis jak na zamówienie :)Lubimy jeszcze z dodatkiem sezamu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zrobiłam, ale pokroiłam drobniej składniki i wyszła trochę "paciowata", ale mimo to bardzo smaczna;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne połączenie. Wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo lubie sałatki ziemniaczane. Śliczne zdjęcie zrobiłaś ja mam zawsze klopot jak zrobic salatce ziemniaczanej ładne zdjęcie;))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Reniu,ja na pewno ją zrobię.Uwielbiam Twoje dania.
    Całusy na dobry 2012!

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo smakowita propozycja salatki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiesz, ja to bym chciała, żeby moje zdjęcia wychodziły ja Twoje brzydkie :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie bomby sałatkowe! :) A sos, pewnie niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdzie ty tu niby masz mało apetyczne zdjęcie?!
    Ja robię podobną sałatkę z szynką i bez rzodkiewki, a za to z ogórkiem kiszonym. Zresztą tu wszystko pasuje...

    OdpowiedzUsuń
  14. środek zimy a u ciebie cudna wiosna na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)