piątek, 4 marca 2011

Pączki



Wiem, wiem, że to wczoraj był ten dzień ale smażyłam je popołudniu i na dodatek przyszli goście więc dodaję je z jednodniowym poślizgiem. To najlepsze pączki własnej roboty jakie jadłam. Przepis od teściowej.

Pączki
90 dkg mąki

7 dkg drożdży
15 dkg cukru (7 łyżek)
0,5 l mleka
9 żółtek
2 jajka
15 dkg masła
cukier waniliowy, olejek,sól,marmolada

Zrobić zaczyn: drożdże, trochę cukru (łyżka), część mleka, sól, trochę mąki do uzyskania gęstości śmietany.
Żółtka i jajka ubić z pozostałym cukrem, dodać do mąki razem z wyrośniętym zaczynem, resztą mleka, cukrem waniliowym i olejkiem. Wyrobić ciasto aż będzie jednolite, elastyczne i będzie odchodzić od ręki. Wówczas dodać rozpuszczone letnie masło i wyrobić do połączenia się z ciastem. Pozostawić do wyrośnięcia w cieple na ok 15 min. Formować kulki nadziewać marmoladą i smażyć na dobrze rozgrzanym oleju. Smacznego :)


14 komentarzy:

  1. Myślałam, że po Tłustym Czwartku przestanę mieć ochotę na pączki czy jakieś słodkości, a tu proszę - mam jeszcze większą! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. dziekuję myślałam że mnie zlinczujecie a tu proszę jaka miła niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje pączki wczoraj też były super, szkoda, że ich już nie ma. Zobaczyłam Twoje i mi się strasznie znów zachciało, chyba zrobię repetę.

    OdpowiedzUsuń
  4. oj ja po wczorajszych już nie mogę patrzeć na nic słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale pyszniutkie:) ja smazylam oponki, wiec moze sie wymienimy, bo takiego paczusia to zjadlabym z wielka przyjemnoscia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekne i pyszne paczusie :) A wiesz Reniu, ze ja wczoraj nie zjadlam ani jednego paczka. Ani nawet faworka buuu :(( Gdybym wiedziala, ze bedziesz smazyc paczki to bym sie do Ciebie wprosila :))

    OdpowiedzUsuń
  7. aga bardzo chetnie właśnie zostawiłam komentarz przy Twoim poście :)
    Agnieszko wiesz, że możesz wpadać do mnie kiedy chcesz-drzwi są otwarte :) kilka zamroziłam do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na jeszcze większą ilość mąki niż u Ciebie (1 kg) dodałam 160g cukru i byłam niezadowolona, bo wyszły mało słodkie.

    A Twoje jakie? Wystarczająco słodkie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Thank you so much for your comment on my "Devil's Chicken". I hope you will have a chance to really try the recipe.

    I love fried dough. It is my favorite treat. Your Paczki really look delicious!

    Cheers,
    Dewi

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają megaapetycznie Piegusku!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pigusek, tyś jest dumą swojej Teściowej!

    OdpowiedzUsuń
  12. świetnie wyglądają! uwielbiam takie mocno przyprószone cukrem pudrem. ja dopiero dziś smażyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. och, takie złocisto-brązowe ;]

    OdpowiedzUsuń
  14. Od Tłustego Czwartku trochę już upłynęło czasu a ja chętnie poczęstowałabym się Twoim pączkiem:)) Nie ma to jak pączki własnej roboty, z resztą nie tylko pączki:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)